Guvernörsbesök

fredag 18 september 2015

Distriktets guvernör Carin Johannesson besökte klubben tillsammans med assisterande guvernören Bibi Dickmark vid frukostmötet 18 september.

Vi fick höra om Rotarys historia och värderingar, vår uppgift och våra mål på olika plan. Ett av målen handlar om medlemsrekrytering och där ligger vår klubb bra till med flera nya bara under 2015. Senast idag blev Britt Hörding invald. Intergration är ett annat målområde och där arbetar vi för fullt med att försöka hitta områden att verka inom. Mentorskap är ett annat målområde, där klubben också försöker komma in t ex på gymnasiet och Ung Företagsamhet. Carin hade 6 olika mål. Bland dem fanns även pengar och fonder: Polio+, Rotary Foundation m fl. Yrkestjänsten behöver lyftas. Den har hamnat litet på efterkälken till förmån för den mer humanitära verksamheten.

Efter Carins föredrag hade vi ett kortare styrelsemöte tillsammans. Där gick vi igenom vad klubben arbetat med och vad vi hade för mål för arbetet och våra projekt. Carin hade under det korta besöket redan fått intrycket att vi hade en god och trevlig stämning. Det håller vi med om. Likaså de som besökt oss både som gäster och som talare. Den stämningen vill vi behålla och utveckla ännu mer!