Folkets hus Åkersberga i omdaning

lördag 26 september 2015

Fredagen den 25 september gästades vi av Hans Boström, VD för fastighetsbolaget Folkets Hus och ordförande i Folkets Husföreningen, som står för programmen i huset. Det har hänt mycket det senaste året. Både upprustning av fastigheten och utökningen av programverksamheten.

Hans har bl a ett förflutet som VD och grundare av Akademibokhandeln, ekonom/revisor, räddare av Folkets Husföreningar mm. Sedan han kom till Åkersberga och Folkets Hus i centrum har en hel del hänt. Kommunen har flyttat biblioteket och en del förvaltnigar redan tidigare. Nu har det mest hyrts ut bl a i ett kontorshotell på plan 5, läkarstation och laboratorium, ett gym. Bio Facklan har rustats upp med modernt maskineri, fin ljudanläggning och nu senast nytt golv och nya stolar, entréen och kassan har byggts om. Konferensrummen är väl använda och det börjar vara svårt att boka kvällstider. Fullt med verksamhet m a o i huset. Önskan är att huset ska användas av alla åldrar. Huset rustas upp efterhand.