Businessmingel

fredag 19 februari 2016

Vår Businessgrupp (Stellan Bennich, Mia Collin och Britt Hörding) höll i morgonens möte med mingel för att knyta kontakter mellan oss medlemmar och de 10 gäster, som deltog i frukosten. Businessnätverket är till för att hitta nya företagskontakter och kanske mentorer eller annat man har behov av. Helt enkelt att lära känna varandra.

Businessgruppen ville återväcka en av grundtankarna med Rotary, nätverkandet för företagare. Vi har ägnat oss mycket åt samhällsfrågor, integration, ungdomars missbruk mm. Nu ville man få fart på yrkestjänsten igen. Detta gjordes genom mingel både under frukosten och i samband med mötet. 20 av våra medlemmar deltog tillsammans med 10 gäster. Det blev mycket och lyckat prat mellan oss.